Frusna minnen i trädgården

 Om snön faller i oktobermånad blir åtminstone jag alltid förvånad. Man förväntar sig inte det. Bladen sitter ännu granna kvar i lövträden och gräsmattorna lyser gröna. Alla har inte hunnit ställa undan  gräsklipparen. Att börja leta efter snöslungor och skovlar finns inte i våra tankevärldar. Ändå händer det.Till min glädje så befann jag mig i Stockholms innerstad under fredagen och delar av lördagen där det inte fanns någon snö. Idag måste jag ut och fotografera och fann en avslagen, poetisk skönhet i vår trädgård. Några frusna minnen.



Kommentarer

Pettas sa…
Lite konstiga är vi nog vi människor. Snön kommer alltid efter den tjugonde oktober, varje år. Har tittat bakåt i rullarna, men likväl blir vi förvånade. Att vad nu då? Redan?
Nu har värme utlovats så vi får säkert den gråa dimmiga november vi är vana med.
Ljuvliga bilder av rosen.

Ha en fin söndag Eivor!
Vilken tur att du hann få en bild av det granna körsbärsträdetinnan snön kom och förstörde.
Eivor sa…
Pettas: jag har också upplevt att första snön faller i slutet av oktober numera...för att sedan försvinna. ..Ha en bra dag ni också Pettas!

Eivor sa…
Isebell: javisst var det tur att jag hann fota årets upplaga av Bergkörsbärsträdet:)
Susy sa…
Jag hoppas verkligen snön försvinner helt nu och blir borta länge sen!
Eivor sa…
Håller med dig Susy...den kan hålla sig borta ända till mitten av mars, nästa år!
Anonym sa…
Här uppe så har min barnbarm gjort en stor snögubbe men den slokar nu och tappar snart huvudet.
På tal om gräsklippare så skulle jag försöka få igång min och dra ihop dom sista löven men det sket sig då vajern hade frusit fast och jag slet av den. Och vad lär man sig av detta? Jo ställ in klipparen innan minus grader.
Louise
Eivor sa…
:) måste skratta fast det är dumt att göra det.

ja, men nu är all snö borta igen och jag har varit och räfsat lövblad igen. det finns rätt gott om det.

Vad fint det låter med dina barnbarn. Det är på dem man ser att man är gammal:)):)