Sång i Borgstugan

Foto: IngerLouise Andersson


Jag sitter klädd i fataburmorsdräkt och sjunger sånger med anknytning till julen. Men jag var inte ensam i rummet. Alldeles intill stod ett långbord fullt med människor som drack glögg och åt pepparkakor. Stora kandelabrar med brinnande ljus fladdrade lugnt och värmde. Jag hade inga problem att hålla värmen uppe med en stor kjol, vit kråsbrus och en sammetskappap ovanpå. Dessutom spelade jag gitarr i olika tempi. Jag jobbade faktiskt i tre timmar med ett par korta avbrott. Men barn och vuxna ville sjunga och mysa. Det var bara roligt. Men nog var jag rätt trött vid hemkomsten.
Ute hade snön fallit och lagt sig mjuk och skönt. Vi nalkas jul och en tid då ljus och mörker samsas i samma bädd.

Kommentarer

Åh! Vad fin du är! Ett maratonjobb nästan, sjunga i tre timmar i sträck? Du kan du!
Eivor sa…
Ja, man är fin då man får ståta i lånta fjädrar....och stämbanden höll. Jag förstår att du kommit hem från din konsert. Hoppas det gick bra.
Anonym sa…
Bra jobbat!
Du måste ha en stor repertoar för att hålla igång 3 tim
Louise
Eivor sa…
Jo fingertopparna var riktigt såriga. Jo jag har stor repertoar och så kunde jag sjunga de flera gånger då ju gästerna kom och gick..