Äntligen lock på glasburkarna


 De minsta av vintageglasburkarna tror jag varit behållare för apelsinmarmelad. De är vackert gröna med profilerade linjer och är handblåsta. De har alltid saknat lock och en dag då mitt huvud inte hade så mycket annat att bry sig om kom idén om att tillverka lock. Den jättestora syltburken har vi periodvis använt för gröna växter med varierat resultat. Den saknade också lock. Efter någon dags pyssen har de fått lock i papier marché.


Jag fyllde genast på med lite torkade persikor och gryn. Locken har jag spraylackat med ett mattlack.

Kommentarer

Mycket tjusigt! Och jag får vårkänslor av att se dem också!
Jättefina!! Vilken bra idé'!
Eivor sa…
Torp och Konst; när pappersbunten kommer fram börjar våren.

Isebell Novell går flödet igång...har du glasburkar som saknar lock så ta fram dem...
Susy sa…
Stiligt som tusan hörrö!
Eivor sa…
Tack,tack, det konstnärliga värdet ligger mest i de gamla glaset,:)
Anonym sa…
Tjusigt värre!
Ideerna bara sprutar hos er systrar på ön.
Du, glöm inte att ta av dom när du stoppar dom i diskmaskinen, fast det är ju en anledning att få göra nya lock.
Louise
Eivor sa…
hahha...just de:) Tack för tipset.:)