Med råge utjämnat.

Det har hänt en hel del det senaste dygnet. Först: igår hade vår lilla körensambel Novemberkören kördag på Margaretagården.  Det började lite märkligt med att vi fick reda på att en av medlemmarna hoppat av. Det är alltid tråkigt. Men att en annan var på väg till vår grupp. Det är en mycket kvalificerad sångerska, utbildad både från Sibelius akademin och Operahögskolan i Stockholm. Gissa om vi var lyckliga. Alltså med råge utjämnat.

Senare bar det iväg till Vårdö för att bevaka en konsert med Hannah Nordberg. Men innan det var jag ett par timmar hos mamma. Efter konserten hade jag en timmes färdväg tillbaka till Mariehamn. I morse var jag uppe och kollade igenom fotografieran som jag tagit och hoppades att de skulle vara tillräckligt bra. Sedan var det bara att sätta igång och skriva. Jag var klar kring 12.00 tiden.

Kommentarer

Flyg och fläng! Ny röst och bekantskap. Låter bra!