Fiskrestaurang i Visby

Vid Stora Torget i Visby hittar du en liten fiskrestaurangen som heter Bakfickan och där man även kan köpa fisk över disk. Det var även den enda restaurang vi besökte som hade personal som talade gotländska. Alltför hungrig missade jag att fota den fina tallriken med pigvar och  oxsvans samt ramslök. Gotland är ju ramslökens förlovade land. Den växer i lundar och på ängar.



Trots sin litenhet kunde Bakfickan stoltsera med en imponerande champanje meny och där offererades champanj för 6.200 kronor.
Men jag kan i alla fall visa vår issik som Bj. fångat vid vår hamn. Jag lade siken i folie med  olika ingridienser och lade sedan upp den på fat. Till hade vi potatisstuvning.

Kommentarer

Jag har också ätit issik. Två sikar måste kasseras. Dynt! Fy för den lede vad äckligt!
Eivor sa…
Jag hörde det. Det var tråkigt!