En Kåhreafton

foto: Bjarne Lindström
Foto Bjarne Lindström
 Jag Eivor då jag framför tonsatta sånger till text av Georg Kåhre.

 Trubaduren och initivativtagaren till den årliga Khåreaftonen heter Lasse Fredriksson
Petter Lobråten reciterade dikter av Georg Kåhre. Petter har under vintern haft rollen som Georg Kåhre i en liten trevlig teateruppsättning med manus av Jonnie Listherby, regissör Robert Liewendahl. Tyvärr fick fick jag inget fungerande foto på Ann-Louise Fogelström som var vår sprituella presetatör och diktläsare. Ursäkta:)

Kommentarer

Anonym sa…
Synd att man inte var där, men så är det ju alltid för mej. Jag är ändå ganska glad för nu har jag äntligen städat ut mitt hus och på fredag blir det en ny familj som huserar där.
Louise
Eivor sa…
Ja, det är alltid tråkigt då man inte kan vara närvarande och lyssna på varandra. Men jag måste gratullera till er nya liv. Det måste kännasbåda bra och aningen sorgset...
Vad mysigt det ser ut, lite lätt soldis. Mycket folk och fin stämning förstår jag.
Eivor sa…
Precis så var det.Fotografen Bj,satt på stilla på sin plats och rörden sig inte därifrån:)