Sommarleva året-om

Regniga låga, gråa moln har åter tagit makten över himlataket över Ålandshav och Mariehamn. Regnet smattrar på samma fönsterbleck som jag för några dagar sedan tvättade rena.
Naturen skiftar om och vi får säga hej,  hejdå till soliga dagar till sommargarderoben och till doppet i havet.
foto:Eivor Lindsröm
foto: Eivor Lindström
 Det är nu jag blir allvarlig och grubblande över tillvaron; jag måste genomleva en slaskig höst och en lång vinter innan jag åter får leva i våren och sommarens paradis.
foto:Eivor Lindström
 Visst kan jag se skönheten i en tidig höstdag och de granna kolörerna men jag sörjer ändå sommarens lätthet med sina fantastiska färger och dofter. Mitt motdrag är därför att dra igång min kreativa sida och på så sätt "sommarleva" mitt i vintern.

Rainy low, gray clouds have regained power over the celestial ceiling over the Åland and Mariehamn. The rain patters on the window ledge as I few days ago washed clean.
Nature is changing and we may say goodbye to sunny days of summer wardrobe and to swim in the sea.
It is now I get serious and brooding over life, and I have to live through a slushy autumn and a long winter before I returned to live in the spring and summer paradise. Sure, I can see the beauty of an early autumn day and its gaudy colors but I still mourn summer's easeness with its amazing colors and smells. My countermove is to launch my creative side and thus "summer living" in the middle of winter.



foto:Eivor Lindström

Kommentarer

Pettas sa…
Trösterikt nog så kommer det soliga dagar ännu i höst och vinter innan det blir vår.
Tack för stämningsfullt inlägg...vi fick lite regn, skurkärringar som vi är:)
Eivor sa…
Hahah.Tack,tack. Du ska tro att jag tänkte på er uppe i norr idag.Och jag var också skurkärring med fullfart att tvätta mögel och smuts från ytterväggarna. Darwin satt kopplad intill - de var honom jag tyckte synd om och avbröt skurandet:)
Anonym sa…
Sitter i min avsides boning, ganska långt ifrån mänsklig närvaro, det regnar friskt och det börjar mörkna.
Ok. behöver jag säga mer?
Fast, i morgon är en annan dag.
Louise
Eivor sa…
Men du har det väl ändå rätt mysigt skulle jag tro. Vi kan ju alltid ses på skypen och dricka ett glas rött tillsammans:D