På sjukhuset

 utsikt från min sjuksäng ett par dagar i mars.
 Jag låg på GYN och såg helikoptern komma och gå. Själv var jag inne för en vanlig kvinnoåkomma. Tog bort vad som varit mina söners första vagga. Nu vankas att inte lyfta för mycket.

På torsdagen då jag skrevs in var vi tre på salen. Då jag gick hem på söndagen hade jag sovit ensam redan en natt. Jag opererades under spinalbedövning som tog väldigt bra - hade lite problem att svälja men jag blev aldrig rädd. Vid min sida fanns en trygg och säker narkossköterska - några år äldre än yngsta sonen. Och då jag senare kom upp till IVA kom Bj. på besök med en ros i handen. Det kändes tryggt! Mina tre och en halv dygn på sjukhuset känns redan avlägsna..


Kommentarer

Pettas sa…
Så skönt att ha det undan!:)
Men det blev i alla fall en ganska stor operation.
God rehabilitering på dig Eivor!
Susy sa…
Skönt att det gick bra!
Ta det lugnt nu och se till att någon annan tar hand om dig!
Tack Karin! Ja, det blev en större op. är beräknat. Kirurgen ansåg att det var ett bättre alternativ att helt X:a än att försöka tråckla upp den.
Visst Susy, det gick helt proffsigt tillväga. Det finns back up hemma - och det som jag inte kan göra dvs lyfta - får faktiskt vänta...