Valborg öppnar trädgården.

 Egentligen är primulan en krukväxt som jag satt ut för några år sedan, men se, den kommer för andra året i rad med de vackraste blommor. Det är en förädlad variant så blommorna är som små gula rosor.
 I trädgården slår bergskörbärsträdet ut lagom till Valborg och 1 maj, det är nog det tidigaste jag sett trädet blomma. Nu väntas några dagar då jag kan sitta under ett rosa moln och meditera.
Jag har blivit utbjuden av mannen på en liten kvällsmiddag och beslutat att besöka Blue Point vid Östra Hamnen. Det blir en liten cykeltur. Min första på en månad. En trevlig Valborg önskas alla!

Kommentarer

...och 1Maj stängde! Men kommer åter förstås. Körsbärsträdet är på gång ser jag. Fortfarande avundsjuk på det. Måste komma till dig och njuta en stund under det
Susy sa…
Nu lär nog våren lugna ner sig igen...
Tina sa…
Våren återkommer imorgon ;o)
Så sant så sant! Vilken vårlig baksmälla efter Valborg..Tänk att snöslasket räckte ända från Kiruna hit till Åland. Det kallar jag lågtryck. Men naturen är nog mest glad åt slasket.