Gnälligt!

Gnälliga människor får mig på fall, åtminstone under några timmar. Det borde inte vara så, - alltså jag borde inte bry mig så mycket. Idag träffade jag en gnällig person. Hon gnällde mig rakt upp i facet och jag var rätt diplomatisk och undflyende i mina svar.
Är gnällighet vår tids folksjukdom. Lite så att gnälla och även klaga är en ny religionen som många av oss tillber. Både synliga och osynliga gudar tillbeds. Finns det ett ansikte att kasta ut sitt gnäll och klagan mot så är det förstås det bästa.
Gnälligheten kan indelas i många kategorier: Vanegnäll, ( dåligt väder, mycket folk, känner mig förkyld..) Föreningsgnäll, (inte tillräcklig info, inte nog program, inget brev..) Politikergnäll: ( de tar alla pengar, de myglar, de vill bara ha våra röster..). Det finns förstås mycket fler gnällområden att gnälla över..


Jamen då så.... då har jag fått gnälla lite i dag också...

Kommentarer

Pettas sa…
:D, gnäller gör vi alla lite var till kvinns och mans emellanåt, men det är litet som att lufta ventilen i batteriet. Värre är det när folk blir offer...sådant orkar jag inte med jag heller. Det tar bara energi som man behöver till så mycket bättre saker.

Kan tänka mig att du råkar ut för sånt med ditt glada humör och din speciella plats på jorden...men enerigin försvinner...absolut!
Susy sa…
Lite gnäll är nog bara nyttigt för alla, man blir liksom av lite som gnager.
Men om man står och tar emot allt gnäll och det aldrig tar slut då är det inte som det ska!
Det ska vara måtta på allt liksom!
Ja, gnälla lagom behöver man, men gnälla om oväsentliga saker hela tiden tröttar ut en - och om det sägs på ett förargligt sätt.

Hälsnigar från gnällbokens första kapitel 50 versen:)