lantliga visningar



I går före lunch funderade jag över vad jag skulle lära mig av den dagen. Lite pretto tanke - men varför inte. För vi lär oss något alla dagar - så länge vi är motiverade att lära oss nya insikter och är nyfikna. Jag tänker så och många med mig.

Gårdagen blev till en riktig höjdare för till min förvåning så lyfte molnen och solen sken i vårlig glans. Jag var ute i trädgården och försökte få igång det havererade potatislandet som jag dessutom ska förstora i år.  Jag lät mig även inspireras av danska bonden från Tv och gick loss på pildungen intill vårt staket för att binda ett litet stängsel. Ett extra jobb - borde kanske skicka räkning till Mariehamns stad då jag varje år klipper bort sälgen ur diket. (Lite skämsamt sagt).

Det här är jordnära och sensuella händelser i min vardag med lantlig omramning.

Lite mer spacad och möjligen ytligt är min upptäckt att min blogg Ordjorden (sammanlänkad med google+) idag har nästan 321 000 visningar (sidladdningar och klick) och senaste dygnet över 800 visningar. Något jag aldrig funderat över och inte heller vetat om tidigare. Det var nog en BrysselBritt effekt.

Så det lärde jag mig bland annat i går...

Här är en visning av vår son Staffan från en modetidning i italien för Alpha hösten 2013. En ung look.

Kommentarer