Grubbel

Det finns rmånga personer - inklusive min egen mor - som med säkerthet i rösten säger "att i natt har jag inte sovit på grund av månen". Den är full.
- Dra ner rullgardinen till natten, svarar jag.
- Nej det lönar sig inte. Det finns i luften.
- Inte finns det något i luften, tjatar jag tillbaka.

På liknande sätt har under många år konversationen om månens skadlighet pågått mellan mig och min mor. Men vad göra.
Jag som inte är lagd åt det hållet att jag tror att månen stör vår nattsömn eller skadar oss på annat sätt blir frustrerad över påståendet. Och känner hjälplöshet. Min mor är absolut lagd åt det ockulta hållet. Hon känner av vattenådror och även elektricitet. Det är även en stor gåta för mig. Men det okända har alltid tagit många generationer hos folk att förstå.

De finns dock en modernitet som jag kan få både sömnbrist och viss ilska över. Det är Google Adsens kontaktssätt. Hur ska jag förhålla mig till dem, för jag vet inte om jag pratar med robotar eller människor. Brevsvaren låter så otroligt beskäftiga och advokatkorrekta och man kallar sig Google-teamen. Men är det ett individuellt brev som svarar på de frågor/påstående jag skickar - eller är det ett robotsvar. Jag tror det senaste.

Kanske jag lider av googlefobi.


Kommentarer

Susy sa…
Jag sover ofta extra dåligt nätterna före det blir fullmåne och jag håller med din mor, inte spelar det någon roll om man drar ner rullgardinen.
Jag kan till och med ha missat att det börjar gå mot fullmåne och sover ändå som en kratta!
Min mor skulle bli överlycklig om du pratade med henne om det!
Susy sa…
Du kan ju berätta för henne att hon inte är ensam i alla fall :)
jo, jag ska berätta -då vi har tillräckligt med tid att prata..