På riktigt


Just de. På riktigt. Jag känner mig i behov av att använda moderna bekräftelseord redan tidigt på morgonen. Medan gräsmattan i trädgården är dyngblöt och klockan är 7.30 på morgonen så traskar jag några varv kring gården. Sommaren är här  - på riktigt.
För nu är det inte lika isande kallt i tidig morgon, och de förhatliga sniglarna krälar omkring på jakt efter gräs och buskar att skydda sig under heta sommardagar. Jag hinner med att samla upp några stycken. Men potatislandet har inte angripits då jag strödde salt runt det. Det är väldigt litet.
Matts och Hanna kom förbi för en stund sedan och lämnade gitarren då de är på väg hem till Stockholm. Matts kommer snart igen.
Folk kommer och går och det känns riktigt - på riktigt - att det är sommar. Nu är klockan 7.59. Ha en skön dag.
förra veckan blommade ännu gullregnet.

Kommentarer