Antikrundan MHQ

Ja jag var med och stod i kön utanför Alandica då Antikrundan besökte Mariehamn på Åland. Lång väntan blev det - för egen del närmare 4 timmar innan jag gav upp och åkte hem. Definitift en upplevelse av rang men det blev också lite fummel och sprickor i ett uppläggningsfat jag hade med. Men den ekonomiska förlusten får betraktas som ringa.Trevligt var det att få en orientalisk promenadkäpp värderad av experten  Pia Staél von Holstein till 3.000 kronor , absolut en överraskning. Men käppens ekonomiska värde lär nog inte omsättas i praktiken för det är ett minne av en släkting. Jag kan visa den vid tillfälle.
Här följer lite bilder från Antikrundan i Mariehamn 31 augusti -14






 Här Anne Lundberg som poserar för mig men glömde att öppna ögonen. Hon var mycket trevligt och på ett strålande humör.
 Knut Knutsson var något matt för han var förkyld och förmodligen trött. Experterna verkar ha enormt stressigt under den lågna visningen.
 Anette Granlund var flitigt i farten och själv bar hon en mycket vacker gul dräkt.
 Heidi Sevon från Åland tillhörde en av de som blev filmade tillsammans med experten Joakim Bengtsson. Självfallet väntar jag att få se henne i rutan i vinter..

Kommentarer