Förveckling



Det blåser ganska mycket idag insåg jag då jag satt i bilen påväg från Godby dit jag varit för att sjunga med folk på äldreboendet Rosengård. Jag måste snabbt hem för att göra mig iordning för nästa uppdrag som är en guidning kl 17.00 med en liten grupp som vill se Kastelholm från utsidan. Bäst att läsa på lite om Erik den IV...

Igår virrade det mesta till sig. Jag hade fått bud att hämta ett styckat lamm på Dahlmans slakteri men då jag kom var personalen rätt sura för att jag och inte djurägaren kom.
Jag fick i alla fall mitt lamm och var på väg därifrån då Bertil kom för att hämta lammet och föra det hem till mig. Förveckling nr 1
Snart uppstod förveckling nr 2. Telefonen ringde medan jag gjorde ett snabbt besök på Emmaus byggretur - lammet fortfarande kvar i bilen - och Bertil undrade om jag fått för mycket kött. Nej, svarade jag, vi konstaterade ju att det var fyra ben på lammet. oj Lita hade fel, tyckte han då.
Väl hemma ringde Lita och undrade om jag kunde tänka mig att byta lammkött för en Lisa hon leverat till ville ha benen kvar i köttet. Det ville också jag. - Jag har redan styckat upp alla delar och fryst in dem, var mitt svar, lätt skrattande och undrade om fler saker kunde ske med lammköttet.

Senare på kvällen var jag på en filharmonisk konsert med musik i folkmusikgenren. En bröllopsmarch som spelades hette Bertil och Eiwor.!
Bertil var också på konserten och vi skratta gott åt allt som hänt med lammköttet och att våra namn samma dag parats ihop som brudpar.
Vilken dag det var!



Kommentarer