Lindas koltrast sjunger.

Besökt Ålands Litteraturdagar i biblioteket i Mariehamn i dag på morgonen och fick höra Benita Mattson-Eklunds fina information om nyutkommen åländsk litteratur. Spännande! Sedan pratade berömda författaren Linda Olsson och vår egen Carina Carlsson. Mer hann jag inte med just då för jag skulle på ärenden på stan. Jag kom även hem med en ny roman och det var Linda Olssons "I skymningen sjunger koltrasten". En rykande ny roman finns också att köpa i framtiden och den har skrivits av Pernilla Lindroos, den beskrivs av litteraturpresentatören Benita vara en feel-good roman. En ny genre på Åland.


Tyvärr så hade min kamera laddats ur under natten så jag fick snopet finna mig i att inte få några trevliga bilder med mig hem. Här är det enda fotobeviset att jag varit där. I förgrunden skymtar Linda Olsson.



foto: Eva Lindvall-Gustafsson
Men så fick jag i alla fall en bild av Linda Olsson och dessutom med mig intill. Tack för det.

Här sitter jag -med grön schal - tillsammans med den världsberömda Linda Olsson. Fotograf är Eva Lindvall-Gustafsson. Om någon tycker vi liknar varandra så finns vi faktiskt med i samma släkttavla från Vårdösläkter.

Kommentarer