Växthuset inreds




 Mitt projekt med att göra en odlingsoas av en ängsslänt som nynnar ut i en våtmark fortsätter under rätt stor ansträngning. I fjol spikade jag ett högbord att ställa bevattningen på - det funkade inte riktigt som jag tänkt mig. I år har jag snickrat en stor låda att ha tomaterna att växa i. Virket är från vårt staket hemma i stan, där jag drog ut spikarna och återanvände det. Det mesta var fortfarande helt friskt trä. Jag beslöt att lådan skulle vara grön, men kanske inte den ryssgröna färgen, men man får hoppas att det samsas med växterna då tomater och chili växer upp.
 För att veta att jag lever så började jag gräva upp en igenvuxen äng, som faktiskt har den fetaste och mörkaste myllan och det fanns många långa daggmaskar där. Jag tror att min far odlade dill och morötter där.  Så det blir att helt fräckt sätta dit lite potatis, och kanske andra växter och hoppas på tur. Men jag ska fortsätta att utöka landet.


Kommentarer

Pettas sa…
Heja, heja...!
Här har jag inte ens kommit igång med växthusen. Förhoppningsvis imorgon!
Oj, de va ovanligt. Heja du också. Jag har tagit ut och härdat plantorna idag, men det var inte så lyckat för vissa blad fick lite skador så jag måste vara försiktigare.