Midsommarstången reses

 Den romantiskt vackra midsommarstången i Vårdö by står på Holmsklint och är en av Ålands vackraste platser för en midsommarstång. Holmsklint är en dramatisk plats för det är en jättehög klippa. Midsommarstången är smyckad på ett lite annorlunda sätt med många blomkransar och små miniatyrstänger i varje råa. Och i år - liksom alla andra år - var stången förstås den vackraste som hittills skådats.










jag blev bekant med en finsk tjej som hade med sig ett par unga män som kommit hit ända från Kina. De pratade mycket bra engelska och var väldigt trevliga.

 Den finska tjejen vill att jag skulle ta foto på dem och som tack fotade hon mina familj. Trots lätt fallande regn var stämningen mycket god efter stångresningen som var kl 15.00.  På bilden syns Hanna, Staffan, Elina, Bjarne  jag, Matts. min systerson Anton och Lina.

Kommentarer