Vardagsmöten

Livet på Åland har en särskild lunk, tycker jag. Speciellt då jag numera tillhör lyxeliten ung pensionär. Jag kan därmed oftast bestämma över min fritid vilket är angenämt.
Titta här hur mina dagar fördrivs.


 Se vilket vackert landskap jag passerar genom då jag besöker min mamma i hennes lilla lya. Den här dagen fyller Else 86 år och det visade sig att hon fortfarande har en så stor umgängeskrets att det tar närmare en hel dag att telefon/skypa sig igenom alla samtal. Det är förstås glädjefullt.
 Min egna projekt har inte heller låtit sig väntas på utan då jag var till Stockholm inhandlade jag en ny bränner och ett nytt lampglas till torparlampan jag fick från barndomshemmet. Skärmen har jag omsorgsfullt skrapat, och undersidan har jag dessutom målat vit.
 Idag har jag roat mig med att tillaga en grönsakspaj på kikärter, vitabönor, selleri, grön jalapeno och min egna inlagda chili. Till förstås äggstanning och ost. Allt piffas ytterligare upp med en kryddig tomatsås.

Kommentarer

Pettas sa…
Ja, det är inte helt fel att en ung pensionär.
Väckklockan har också pensionerat sig.
Ha det gott i dubbel bemärkelse!
Tack Pettas! Jag försöker fortfarande att förkovra mig.