Flu på besök

På lördagen lyste solen över en blå himmel och jag tog Darwin med på en ca 5 km lång promenad/jogging tur. Jag kände mig smått nedstämd utan att egentligen förstå och visst kände jag lite av huvudvärk. Men det hindrade inte mig, jag skulle ut.
Efter 40 minuter var vi tillbaka och jag duschade. Men jag blev  inte pigg. Istället började ben och armar värka allt mer och jag kände ett vagt illamående. Vi åt middag som jag lagat men värken i kroppen blev inte bättre.  Attans så otränad jag är , var min tanke. Jag började frysa och huden på kroppen sved. Dags att lägga sig trots att klockan endast var 21.00

Efter en timme tog jag tempen. Den stod på 37,8, vilket förklarade mitt tillstånd.
Men det var en underlig influensa, för jag var inte fökyld, hostade inte. Hade bara dessa symtomen - i sig tillräckliga- På söndagen planade febern ut och måndag var jag med Bj. till stugan. Lätt yr men nästan feberfri. Idag är jag feberfri men fortfarande lite seg.
 Det blev ändå en mysig och skön stund ute vid isen, inte blev jag sjukare av det.
 Inre hamnen  täckt av is.
 medan delar av stranden är snö  och isfri.
 Bj. testar isen som är mellan 15-18 cm tjock. Lagom för traktor. Men jag ville inte ut på isen för jag kände mig inte tillräckligt kry för några större äventyr.
 Bryggan nedsjunken i isen,
och resterna av min fars gamla fisksump. Nu fungerar den som pressängingstyngd.

Kommentarer

Pettas sa…
Fina bilder!
Hoppas att influensan tycker att det räcker med det som har varit...
Ja, det blir fina bilder då solen skiner. Ja, jag blir långsamt piggaren och har inte synliga symtom från hosta och snuva. Men jag är hängig och håglös och huvudet värker från och till. Det kunde var värre :)