Novemberkväll

Nog har jag blivit allt latare med att skriva inlägg på min blogg. Det är på fb som jag skriver oftast eller lägger in någon bild. Men jag fortsätter ända med bloggen - ett bra sätt att minnas vad man gjort under åren. Den här allhelgonahelgen så befann jag och Bjarne oss på stugan och kunde njuta av naturen och fint novemberväder. Jag lyckades fånga några fantastiska bilder då solen banade sin väg ned bortom öarna.
foto:Eivor Lindström
 Först detta sceneri....
foto:Eivor Lindström
 sedan nästa.....

som följdes av solen som röd som en tomat slinker ned bakomTöftöhorisont. På lördagen besökte jag Vårdö kyrkogård i tidig skymning där ljus och ljuslyktor hade tänts i hundratal samtidigt som gravarna var vackert smyckade. Några människor rörde sig som skuggor på gräsgångarna mellan  gravstenarna. Det hade inte fallit någon snö så gräset kändes mjukt under kängorna. Jag träffade en bygranne som sade att hon var alldeles rörd över stämningen. Och det var jag också.
foto:Eivor Lindström





Kommentarer

Pettas sa…
Ljuvliga bilder, så oerhört vackra!
För mig går det lite upp och ner med bloggskrivandet i jämförelse med hur jag skrev tidigare då jag var mycket flitigare. Kanske det är facebook som har tagit en del av tiden, intresset. Om jag måste välja så väljer jag kanske bort facebook. Bloggandet ger mig mera, på något sätt. Å andra sidan så behöver man ju göra varken det ena eller andra. Det går ju att göra både ock, och när man känner för att skriva.
Ha en fick vecka Eivor!
Jag ser framemot en bra vecka och att allt ska löpa som det ska. På lördag är det Sound of Music på Alandica som jag ska bevaka och innan dess en massa praktiska göromål men inget som direkt tränger på en. Det är skönt att inte behöva jäkta och stressa så mycket. Beträffande faceook så tar det nog lite tid och på något sätt så känner jag mig lite fast i att måsta uppdatera. Och fabook jagar och påminner en hela tiden...Ha en bra dag och vecka du också Karin!