Disputation Drömmar om det minsta...

Matts Lindström
Fredagen den 2 juni kl 13.00 så var vi på vår son Matts Lindströms disputation i ämnet idéhistoria. Titeln på avhandlingen är Drömmar om det minsta. Mikrofilm, överflöd och brist, 1900-1970. Här står Matts i fronten efter att ha blivit godkänd av en förtjust betygskommité. Opponent var Ewa Hemmungs Wirtén.
Det var en oerhört spännande dag för mig och Bjarne och jag beundrade Matts lugn under den 2 timmar långa "diskussionen" med opponenten. Här följer en bildkavalkad från det efterföljande minglet i Humanistiska villans bibliotek.
 Matts i förgrunden omgiven av sina kollegor.
 Lite som på julaftonen var det förstås, gåvor överräcktes.
 och blommor på bordet.
 Matts sambo Hanna Möller Jensen bredvid sin mormor Brita.



Många speciella presenter överräcktes, och efter detta mingel följde disputationsfesten på Årsta Gård. Rapport från det tillfället följer inom kort.



Kommentarer

Pettas sa…
Stort grattis till alla inblandade! Det var säkert väldigt fint att få vara med om allt detta. Säkert blänkte en liten tår till i ögonvrån, kan jag tänka mig.
Allt ser så chosefritt och härligt ut.
ja det var väldigt trevligt och härligt! och nog fanns det lite vått i ögonvrån under disputationen, särkilt då han fick sitt fina omdöma av opponenten. :)
Anonym sa…
Även hembygden och arkivväsendet härstädes är stolta och glada över Matts gedigna kunnande och framgångar. Mina bästa gratulationer, landskapsarkivarie Åke Söderlund, Ålands landskapsarkiv
Eivor lindström sa…
Hejsan Åke. Tack för dina fina kommentarer jag ska hälsa till Matts.