Blåsväder

I dag blåser det kraftiga nordliga vindar - tror jag. Helt säker är jag inte för vimpel på gården svänger sig lite hit och dit. Men trots vindarna har jag varit på gång med mitt projekt att måla om ytterdörrarna på vårt boningshus. Det känns i hela kroppen att komma igång på morgonen men då jag väl är där med penseln i handen känns det riktigt bra.

Men visst skulle jag vilja att något riktigt roligt och positivt skulle hända snart, som river tag i en och får mig att känna flödet.
foto:ordjorden

Åhh du liv.

Kommentarer

Pettas sa…
Tänk om vi skulle ta våra dörrar och fönster med oss till varandra och ha målarjunta? Skulle vara mycket roligare då.
Eivor sa…
Va roligt de sku va. ska ja ta morgonbussen med entrédörren. Den är nämligen omålad ännu. Å så har jag ett forderbräde som måste bytas ut.
De blir så mycket roligare då.
Jag skulle kunna komma med bräfordringen som sitter bakpå bastun och vårt balkongräcke.
(tur att man har kontakter inom bussbolaget)
Eivor sa…
Ja, men häng med barra. Vår kontakt inom bussbolaget har ju kört på mer explosiva varor än målfärg och energiska kärringar.