På cykel till jobbet

Foto: Eivor Lindström. Ämnes viken



Foto:eivor Lindström. Gamla Ämnesvägen
FotoI bland är det mödan värt att cykla 22 km till jobbet och lika lång tillbaka. Att förflytta sig med egen kraft är alltid en utmaning. Ibland då jag är ute på en joggingtur och det värker i benen av trötthet, kommer tankar om att jag gillar att plåga mig själv. Men jag lyckas nästan alltid skuffa undan dem.
Våren på Åland känns som ett under varje gång den kommer. Därför vill jag hänga med så mycket jag kan i själva omvandlingen från frusen vinter till nyfödd vård.


färjsundsbro:Foto:Eivor Lindström

Kastelholms slott






















Kommentarer

Pettas sa…
Ja, det där med att cykla till jobbet kan jag inte tävla med dig om...så tillvida om jag inte cyklar via dig först:)
Ljuvliga bilder!
kram!
Eivor sa…
Hahha.
Tack. Det var en magisk morgon.
Nej, men du är i andan om långt borta ibland, kan jag tänka mig:)
Lilith sa…
Det är kanske inte själva plågandet du gillar, utan mer endorfinkicken efteråt? :)) Vacker morgon, jo! Även på svenska sidan där vi upplevde morgonen från kl 03 inatt på väg till båten. Nu väntar tydligen kallare väder igen...
Eivor sa…
Ja, nog är det endorfinkicken som är häftighast. Men faktiskt var det en fröjd att cykla hela vägen till Kastelholm. Hemvägen inte riktigt lika behaglig. Där måste jag använda mer vilja..

förresten. Vilken gullig och duktig dotter du har. Lyckliga jag som får jobba med henne:)
Susy sa…
Åh vilka härliga bilder!
Eivor sa…
Tack. Tack! Naturen och Sony samarbetade bra denna morgon.
Lilith sa…
Åh tack! Så glad och stolt jag blir! :))
Eivor sa…
:D De skall du vara.