Vinterpromenad


Jag lägger ut ett par vinterbilder från en av de få ispromenader jag gjort denna säsong. Det har dessutom varit sparsmakat med soltimmar för oss ute i Ålands hav. Den här dagen var ett kort undantag.

Faktiskt så ser solen lite ut som ett minimalistiskt meteroitnedslag på väg ned mot isen. Men det var det förstås inte. Fast man vet inte. Allt kan hända, tycks det. Men  jag börjar snart tro att Gud glömt oss  på Åland. Eller åtministone de kejserliga rederierna vikingline och Eckerölinjen. Ålänningar duger bara till lura av pengar. Om ens det.

Idag skall jag resa med Rosella till Kapellskär. Det är en billig transport till Stockholm, 10 e med färja samt busstransport enkel resa. Då jag jobbade på Kastelholms slott kostar resan  per dag det dubbla. Vem som är sämsta affärsman är jag inte helt säker på.

Kommentarer

Idag kikade solen fram en stund:) Vackra bilder!
Anonym sa…
Det är lurigt det där med billiga resor. Mej lurar dom varenda gång med att köpa på taxfri och annat, där tar dom garanterat in hela biljettpriset som det egentligen skulle ha kostat.
Men jag är i alla fall glad att det finns fina resmöjligheter mellan Sverige och Åland, det får man tacka mej och mina medpassagerare i taxfrikön.
Louise