Lite hit och dit

 Det blev plötsligt stopp med bloggskrivandet , det bara blev så. Jag har i stället varit flitigt ute på Intagram och FB. Dock har jag insett att jag inte hinner engagera mig i alla små grupper så därför har jag gått ur vädervänner. Jag gillar att se på naturen genom min kameralins så det kommer nog finnas väderbilder här-
 Underbart vackert och stilla var vädret i fredags på Grundsunda fjärden.
 Vårdöby i granna färger med midsommarstången i bakgrunden och "myrägg" i högra kanten.

 En dimbank överraskade mig på Färjsundbron och dimman som närmast såg ut som låga moln bredde ut sig över hela Färjsundets norra sida. Förmodligen var det mötet med den frostiga morgonluften och det varmare vattnet som fick havet att andas ut.

Vi har också varit till Stockholm och lyssnat på Bromander (Staffan) som spelade på Landet i Hägersten. Det var spännande och roligt förstås och vi fick sällskap med bland annat Mia och Lasse. Matts var förstås där och många ålänningar.

Tyvärr har jag inte lyckats få bort de röda pupillerna på Staffan - kameran är inställd på att ta bort röda ögon men inte med blixt - tydligen.
 Lasse, Mia och jag i en poppig och ungdomlig kontext😊


Det har också blivit en del jobb med att röja vid stranden på Skrakudden och det tycker jag att var dags att göra. Konstigt att vi inte tänkt på det tidigare men förmodligen hade andra händelser upptagit vår tankeverksamhet.

En flygtur till Enklinge har vi också hunnit med vilket resuterade i detta foto över Esplunds i Enklinge där lillsyrran huserar i det röda huset på fritiden.


Här firar vi Bjarnes 65 år- och min bror Jans 60 årsdag på Kvarter 5. Vi hade en mycket trevlig kväll!

Kommentarer

Pettas sa…
Ja, en kan ju inte vara överallt, så man får prioritera.
Jag ska ta mig en titt på alla grupper jag är med i och se om det blir lite städning för min del också. Å andra sidan så måste man förstås inte var aktiv i allt man är med i. Men det går upp och det går ner och uppåt har ni varit ser jag när du har tagit bild av syrrans ovanifrån. Bild nummer ett är jättevacker!


Tack för att du hör av dig :) Det är alltid lika roligt och intressant att läsa din "tidning". Tack! Jo, än finns det härliga naturmotiv att fotografera! Ha det bra!