Nära skjuter ingen hare...

Idag släpptes namnet på Ålands kommande Kultur och Kongresshus: Alancia Kultur & Kongress .Surt säger jag som tyckte att mitt förslag var bättre. Det som är litet kul i sammanhanget är att namnkommitten (Lampi) väljer att skriva som jag gjorde i mitt förslag : "....... kultur och kongress". Slutsats: jag hade rätt namn till 50%. Men förvånad är jag över Alancia för jag tycke mig förstå av kulturminister Gunilla Gunell att det inte skulle vara något typ "Alandia"!!! , varför då Alandica.??? Men smaken är som baken... och mainstreem människor tänker väldligt likriktat. Däremot gratulerar jag Lena Abdul till prispengarna och äran.

I dag har våren tagit ytterligare några steg framåt och småfåglarna "öste" verkligen på här i Dalbo. Jag har varit krasslig 1 vecka nu och var till vårdcentralen och fick avsvällande mediciner. Hoppas jag blir bättre efter det för nu behöver jag verkligen komma igång med att få ordning på livet.

Eivor

Kommentarer