Fredagsnoteringar

Upptäckte till min irritation att jag dubbelbokat mig. Sedan ett par veckor tillbaka var det bestämt att Novemberkören skulle ha repetitioner i kväll. Det visste jag ju. Men så ringde en boendechef från omsorgen och frågade ifall jag inte kunde hoppa in på fredag till ett boende. Javisst, svarade jag glatt med vetskap om att mitt penningkonto började anta en alltmer transparant lyster. Då jag på torsdagkvällen kommit hem från mitt sångledarjobb på Hildas Hus och pustat ut efter att sjungit i nästan 1 timme och 30 minuter, insåg jag att det är 4:de maj i morgon.

Ja, det är pinsamt. Mina dagar är inte belagda med fasta arbetstider precis men ändå dubbelbokar jag mig.

Kanske det beror just på det. Mitt ständiga jagande efter ordning och trygghet i tillvaron.

Så, blås vindar blås...


Eivor

Kommentarer