Seaside Matters spelar i Sjökvarter i Mariehamn





Foto: Matts Lindström o Eivor Lindström.
I fredags den 24 augusti spelade Staffan Lindström och Kalle Brottenberg på Café Bönan i Sjökvarteret. De unga männen bjöd på egen skriven musik och covers i genren indimusik. Vi som var där och lyssnade hade en fin stund i den ljumma sommarkvällen. En äldre herreman tyckte att "pojkarna spelade musik som även äldre kunde lyssna till, inget skrål och vrål" . Det måste anses vara ett mycket bra betyg av mannen. Själv insåg jag att de skulle vara bra för killarna att ha en monitor för medhörning, det skulle stämsången vinna på. Men eftersom jag är Staffans mor är jag synnerligen jävig i mina omdömen och skall inte komma med fler tyckanden. Utöver musiken är platsen i Sjökvarteret fylld av sjöromatik och caféägarinnan Johanna Wickström som specialicerat sig på vegitarisk mat gick omkring och såg till att alla trivdes. Själv prövade jag på chokladtryffel och kaffe. Det var smaskens!
Eivor



Kommentarer

Anonym sa…
söta killar som sjunger bra!