Musiklycka och TVavgift



Hur kunde jag glömma musiken då jag grubblade över lyckoplatser.

På konsert där jag kan lyssna till högklassig musik. Då blir jag lycklig. Eller då jag sitter i bilen, radion på och musik strömmar ut. Då känns det riktigt bra. Måste vara en lyckokänsla..

För det mesta lyssnar jag på klassiskmusik från P2 men jag kan bli berörd av all slags musik.

Den musik jag just nu blir illa berörd av är:

"är det här Lennart Ljunggren bor? ...I så fall.."Tack för att just du betalar din TVavgift"...Första gången jag hörde den var reaktionen "Oj vad dom sjunger bra". Men efter att hört den bortåt 30 gånger så slänger jag mig på kanalväljaren och stänger av. Det är tortyr...melodin är hemsk. Och till min förfäran har de petat in den i P1 också.

Snälla Sverigeboende. Betala er TV-avgift så vi får slut på tortyren! Och till Ålands Radio-och TV: ta inte efter!

Kommentarer