Steel Fm och kärringhalka

Det blev en lite het morgon idag.Egentligen passade det mig inte alls för jag var länge upp i går kväll och tittade på dokufilmen om ett plan som havererade på en alptopp i Argentina. En otrolig historia om människors förmåga att överleva.

Telefonen ringde vid 9-tiden och en hurtig Kalle Fagerström från Steel FM graturerade mig på namnsdagen - som jag själv inte hade lagt någon särkild vikt vid. "Om 55 sekunder är du ute i direktsändning" påstod han glatt och piggt. "Okey, kraxade jag till svar , för jag är inte helt återställd från mina förkylningar ännu.

"Vad gör du idag", undrade Kalle sedan. "Min yngste son skall iväg för att starta upp sina universitetsstudier i Stockholm". ..Ja och så snacka vi en del till..Lite konstigt var det trots allt.

Senare var sonen och jag till ÅAB vars bankomat var ur funktion och vi fick rusa till Andelsbanken. Sedan kom sonen på att kompisen i Västernäs skulle med till Stockholm och behövde skjuts. Då fick jag köra dit.. och vi hann i alla fall till bussen. Då jag körde i väg från bussplatsen såg jag Västernäs ynglingens långa ben dra iväg till Andelsbankens bankomat. Då var klockan 3 minuter i avgång.

Jo, han hann visst med bussen.

Kvar att göra idag är att åka till Folkis och där träffa Susy A i vårt årliga möte om särskilt inbjudna Folkisårgångar till medlemsträffen .

Vi kör hårt - trots kärringhalkan.

Kommentarer