Ålands kulturhus Alandica


Foto: Eivor Lindström. Sopranen Frida Jansson under genrepet på Alandica




Fakta: Kulturhuset Alandica, söndagen den 5 april 2009. Felix Mendelssohn symfoni nr 2 ”Lobgesang”.
Medverkande: Alandica kören från Åland, medlemmar ur Stockholms Hovkapell samt åländska musiker.
Solister: Frida Jansson, soran, Freja Frisk, sopran
Christian Juslin, tenor. Dirigent: Kaj-Gustav Sandholm.




Var och lyssnade på Genrepet på Mehndelssons "Lobgesang Symfoni nr 2" på Alandica idag. Det var maffigt och stort men tyvärr var jag litet besviken på ljudet i salen. Jag satt i mitten på plan ett. Då jag var på lantrådets mottagning tidigare befann jag mig på läktaren på sista rad. Där var ljudet var jättebra. Det tål att fundera på vad det beror på. Kanske orsaken var att den väldiga kören som stod på scenen med en rätt stor orkester framför. Även solisterna lät något matta. Men annars var det toppen.

Kommentarer