Strömavbrott

Hundar påstås se i svart och vitt - lite svårt att bevisa - men vetenskapen har säkert falsifierat det. Jag ser också i svartvitt i bland, som i morse. först alldeles svart - och då menar jag svart. Sedan gick jag med armarna utsträckta framför mig och letade mig till kakelugnen där jag visste det skulle finnas en stor ask med tändstickor. Det gjorde det också. Jag repade eld - glad att inte vara flickan med tändstickorna - och hittade adventsstaken på bordet intill. Ljuset gav mig litet ledsyn och jag hittade kameran: för jag betraktade företeelsen som en händelse. Då återkom ljuset plötsligt!

Ljuset varade så länge att jag hann knäppa på datorn och sätta på stekpannan, knäcka ägget. Då blev det mörkt igen. Men adventstaken lyste ännu. Ägget i stekpannan såg efter en stund ut som ett skämt jag köpt på Butteriks och baconsmulorna låg slappa intill. Jag kände att jag tappade aptiten.

Sedan var det ljus igen. Jag hade därmed upplevt två strömavbrott på mindre än en halv timme och det var Sverigekabeln som hade tekniska problem.


Så där mysigt kan ett strömavbrott se ut.

Kommentarer