Bara fem bedövningssprutor.

Inget särskilt har hänt. Mitt besök hos tandläkaren gick trots allt bra men jag var mer eller mindre utslagen under ett dygn efteråt. Bedövningssprutorna var inte min kropp van med. "Dricker du inte sprit alls, undrade en bekant, som  jobbat på sjukhus. Nja, nästan inte alls. Dricker du inte vin heller. Jo, de gör jag..men inte så jag blir bedövad."

Nu vet jag var gränsen går. Fem sprutor bedövningsmedel för tandeliminering.

Dagarna efter blev jag jätte pigg och kunde inte få ordentlig nattsömn. Passade mig utomordentligt väl för jag läste ut både "Kleopatras kam" och "Alltid hos dig" av författaren Maria Ernestam. Hon var ju aktuell på årets litteraturdagar i Mariehamn. Det är länge sedan jag njutit så av en läsning.

I bland behövs en uppryckning i tillvarorn. Det gäller både tänder och tankar.

Kommentarer

Pettas sa…
Så skönt att du har det hela över och att allt känns uppryckt:)
Ha det skönt i Dalbo, här är kuligt och ruggigt och skönt att vara på insidan stenväggarna.
Eivor sa…
Ja, tack, nästa ryckning är hänryckningen i Pingst. Det är nog så att man längtar väldigt efter gräs och blommor just nu.
Men ni två "turturduvor" har det ju fint där uppe i norr:)