Reinfeldt måttar högt

Foto: Ålandstidningen

Här ser man Sveriges Statsminister Fredrik Reinfeldt lägga ut texten för Lyceéts rektor Gyrid Högman. Men vad är det  han vill berätta för henne - så där i sista minuten innan han ger sig iväg. Han visar  ju ett mått av något slag. Traditionsenligt brukar besökande statsöverhuvud från Finland fiska gädda med det åländska lantrådet. Men nu är ju havet istäckt. Så det är inte gäddans storlek som avhandlas. Men jag tar det ändå som ett av  förslagen. De kan ju ändå vara en fiskehistoria. Vad tror du det är? Här är mina gissningar:


1. "Medvedev är så här stor, i jämförelse med mig. Ja, jag stod ju själv intill honom igår."
2.. "Så här stor var gäddan ...eller var det fiskpinnen"
3. "Från flygplanet ser det ut att vara..så här långt mellan Sverige och Åland"
4. "Ålandspannkaksbiten, var bamsestor, ungefär så här...."
5. "Mina skidpjäxor är så här långa"
6. "Filippa är så här smal om midjan. De är allt jag ville säga"

Kommentarer

Pettas sa…
Nja, jag tror att han vädjar för sitt liv, att han vill ha det litet längre...
I tidningen Åland står att han grillades av åländska ungdomar.
De tyckte att han var insatt, intresserade och så hade han humor.
Allt i förfluten tid:).
Eivor sa…
Tack:) Ett smart förslag. Definitivt ett ord i tiden..