Ont - de gör ont.

Snöchock igen. Det kunde väl vara nog nu. Vi klarar oss mycket väl utan de här vita veckorna. Ingen mer snöskottning! Jag behöver ordentlig koncentration den här dagen. Jag skall på behandling. De handlar om vitklädda damer med bedövningsspruta i handen. Jag mesar runt här hemma och försöker låta bli att ta ut pinan i förskott. De gäller en oxeltand. Dess tid är ute. Tror inte att den har ett liv utöver platsen i min käke. Hoppas jag får ha mitt kvar, efter att plågats i tandläkarstolen.

I går slappade jag, läste ut boken jag köpte på Litteraturdagen. Jag suger i mig "Eivor. Allt gott o varma hälsningar. Maria Ernestam." Visst är det fint. Bokens titel är "Kleopatras Kam". Bokens innehåll handlar om hjälpande och stundtals beräknande människor; med frivillig eller inte : dödshjälp som specialitet.


Med den täta historien i bakhuvudet är jag förberedd för tandläkare Niskalas hjälpande hand.

Kommentarer

Pettas sa…
Sänder varma tankar!