Lånade flyg- och vårminnen

Våren är på gång i växlingar mellan dimma, någon dag av sol - och sedan dimma och dis igen. Lite ont gör det nog då våren skall fram. Som vanligt den här tiden går jag omkring i något som liknar väntan. Väntan att tjälen skall lämna gräsmattan, att det ynkliga grönsakslandet skall kunna grävas och till majmånad då jag åter är på Kastelholms slott.

Några dagar har jag nu vankat hemma och inväntat Bj. som med flygkompisen Ej. varit på långflygning ända till Bodensjön till en plats vid namn Friedrichshafen . De besökte en flygmässa. Darwin och jag har undertiden gått på långa promenader och lyxat till med lata sovmornar. Men ibland har han väckt mig och stått vid sängen och tittat på mig med stora ögon. Han ville ut och jaga rådjuren som spankulerar här omkring.

Här ser du bilder från flygningen till Friedrichshafen.

På skoj har jag använt mig av översättningsprogrammet på googles och sedan ändrat lite.

Read in english, please!


Spring is the time of changes between the fog, a few days of sun - and then fog and mist again. A little pain will probably be when spring comes. As usual this time I go around in something like waiting. Waiting fore frost  leaving the lawn, to the paltry vegetable patch to excavated, and the mounth of Maj when I return to work in Kastelholm.
Some days, I now saunter home and waited for Bj. as air buddy Ej. been on a long flight all the way to Bodensjön and a place called Friedrichshafen. They visited an air show. Darwin and I have in the meantime been on long walks and had lazy and late mornings. But sometimes He  waked me up and stood by the bed and looked at me with big eyes. He wanted to go out and hunt the deer that walks around the garden .


Here are pictures from the flight to Friedrichshafen.

Kommentarer