Bröllop hela dagen.


Den här bilden fotade jag från TV:en under kvällen. Lite tråkigt blev just den delen av programmet.


Vilket fantastiskt program som SVT visade över Stockholm igår. Finast upplevde jag den kungliga roddbåten med sitt taktfasta roddarlag. Och visst var brudparet vackert - de är ju brudpar i allmänhet. Dessutom måste jag erkänna att jag njöt av alla vackra klänningar som de rika och berömda bar. Favoriter var prinsessan Madeleine,drottning Magret och Jordaniens drottning. Danska drottningen var utklädd precis som endast kungaliga kan vara. Och Tarja Hallonon som även fanns på plats  är ju van att varje år på Finlands självständighets dag vädra sina bästa och dyraste klänningar tillsammans med republikens paraderande militärskrammen på Helsingfors gator.Ett tillfälle som sänds på finsk TV.Det programmet har jag sett endast vid ett tillfälle. Det räckte för mig. Presidenten Hallonens klädsel i går skiljde sig från de övriga kvinnors då hon var överöst av diverse ordnar och medaljer.  

Kommentarer