Hundrädsla går knappast över.

Inte vet jag vad det är för djäv--a dag idag men allt blir bara skit, vad man än gör. Min sång på ett äldreboende visade sig vara ännu ett gratisgigg - och fönstret som XL missade att beställa och därmed försenas 4 månader - har ännu inte kommit. "Det har fastnat i nån terminal". Jag blev så arg att jag läxade upp killen som ringde upp - det var ju han som inte beställde i tid. Nu kan inte vår hantverkare bygga och summa sumarum, vi får problem att få sommarstugan i ordningställd inom julimånad.

Ytterligare. I går kväll lyckades Darwin trycka sig genom häcken till grannarna vars tre små barn stod och hoppade intill vår häck. Då blev det ett oerhört oljud - den familjen är de mest hundrädda människor jag någonsin stött på. Man kan skrämma dem genom att lägga fram en teddybjörn. Min man blev upprörd och hämtade tillbaka hunden - men uttrykte sig nog litet olämpligt "om hundrädda människor".

Vi har ju faktiskt nätat in hela gårdshäcken så gått det går. Då kunde väl den hundrädda grannen uppfostra sina barn att inte utmana vår hund.

Kommentarer