Tragiska händelser i New Zeeland.

Snömos är det då jag går ut på trappan på morgonen. snabbt fick jag upp grindarna för att komma iväg till skolan. Det gick riktigt bra. På skolan var lilla gruppen litet trött medan de större barnen var ivriga och kände spänning inför den annalkande julen. Åter hemma har jag gjort i ordning lite julklappar som jag skickat för tryckning till Mariehamns tryckeri. Det skall bli spännande att se resultatet.

Nyss läste jag på de senaste nyheterna att de 29 gruvarbetarna förklarats döda. Det är så tragiskt och man känner verkligen med deras anhöriga. Många människor har verkligen svåra arbetsförhållanden för att tjäna sitt uppehälle. Samtidigt hörde jag också på radion att Göran Lindberg som fått sin fängelsedom fastställd till sex år. Där kan han sitta om fundera över sina grymma handlingar mot de unga och försvarslösa kvinnorna.

Samtidigt hemma är matbrödsdegen på gäsning. Vi hörs.

Kommentarer

Pettas sa…
Det är ofattbart grymt att tänka på dem, dessutom utifall att någon fortfarande är vid liv. Stackars alla som är drabbade.
Vad bakar du för någonting? Hemvete?
undrar en annan bagare
Eivor sa…
Och de är så många unga män.....Jo, jag försökar att baka hemvete som vi bakade i Vård. du vet med hål i mitten, men jag har även lagt i något som heter vete frike. Hela vetekorn ser det ut som. Jag gillar att baka bröd. Det får mig att slappna av:)