Julgransgumma med chokladsmak

Kära Agneta då jag satte på frimärket till ditt julkort hade jag inte tuggat ur all choklad ur munnen. Till min förfäran upptäckte jag att det kom en fläck på sidan av en frimärkstagg. Varför choklad då man slickar på frimärken? Jo, det var Posten i Mariehamn som bjöd på chokladpraliner medan vi väntade på kö tur. Och även ursäkta att jag klistrade över ditt andra efternamn för brevet var  inte så stort. Fast du är ju skild sedan många år...

Ja, jag var idag och postade julkorten så de skulle hinna till Stockholm före julafton. Det är alltid sånt bestyr då.
foto: ordjorden
Hälsningar och God Jul från Julgransgumman Eivor

Kommentarer

Den gillar jag! Vilken gumma:)
Det är sån känsla i gamla bilder!
Eivor sa…
Visst liknar den mig!
Jo, jag tror att så småningom så kommer gamla bilder att öka i attraktion och värde.
vi är nog alla lite adertonhundratalsmänniskor.