Läsa DN som e-tidning

flygfoto: Eivor Lindström
Numera läser jag Dagens Nyheter som e-tidning varje morgon. Att prenumerera på DN till Åland är en dyr historia och inget för min ekonomi.

En dag för någon månad sedan så fick jag snilleblixten att Matts skulle prenumera på DN då det gavs erbjudande om e-tidning som bonus. Och för en tid sedan hade erbjudandet kommit. Vi gjorde slag i saken för det var inga problem med det och Matts skickade över inloggningsuppgifter. Vi har förstås betalat första halvåret av prenumerationen. Den här veckan har jag läst om tonsättaren Steve Reich och minimalismen, om Eva Gabrielsson och hennes bok, idag om Hets av idiéhistorikern Liedman. Jag kan glo på välgjord reklam från IKEA och kolla in vad köttfärsen kostar på ICA samt läsa På Stan och kolla vilka konserter som ges i Stockholm. Jag är åter på banan.

Jo, Matts läser förstås papperstidningen som dunsar ner i lägenheten på söder varje morgon. Smart va?

Kommentarer