Ole, dole doff,kinke lane koff.

Jag brukar prata med min vackra hund ibland då jag upplever att livet varit orättvist. Titta in i han bruna ögon som har mängder av bruna korn i irisen. Min Darwin är en sann själ att lita på han försöker inte trycka ner mig , han frågar bara efter mat och vatten. Ibland lite goa hunddamer.

Du är en högpresterande person , sade en kvinna till mig förra veckan. Är jag? Fattar inget, då många  valt bort mig då jag erbjudit mina tjänster.   Att bli bortsorterad är vad vi människor får vänja oss vid, eller hur.  Jo, så är det nog. För även jag har skuffat undan personer och tagit plats istället. Så är det och  det får åtminstone jag leva med.

Kommentarer

Susy sa…
Det känns aldrig bra att bli bortskuffad när en annan tar en plats som känns så rätt för en själv!
Har vart med om det flera gånger, men nu var nog jag den som skuffade bort.
Men det dyker upp nåt nytt och bättre snart ska du se :)
Eivor sa…
Nä, efter mina sök efter arbeten som jag aldrig fick, beslöt jag mig för att inte söka fler. Jag orkade helt enkelt inte med det. I pricip har det varit så. Och så skall det förbli.
Det mår jag bäst av.