Speed dating med piloten

Utan att jag riktigt förstått det så har jag haft speed dating med min man i flera veckor. En välfungerande pedagogik för par eller verksamheter som behöver nå snabba resultat.

Flera kvällar den här och förra veckan så satte jag mig på cykel för att åka på körövning. Med min allergitrötta röst sade jag " jo de är en sak jag vill berätta...då hörde jag ytterdörren- och någon som ropade, hej nu går jag. Hunden var med i kopplet. Jag tog notväskan i handen, och drog till övningen.
I går kväll var det rep med barockorkestern på ÅMI. Jag mindes plötsligt de där igen...förresten sa jag. Men då hörde jag hur han startade bilen..Javisst han skulle ju till planet en sväng.
Då jag åter var hemma efter en ganska knackigt genomförd rep  så såg jag bara den tomma plastpåsen från hemvetebrödet på vardagsrumsgolvet. Och en hund som tittade lite långt på mig. Jo, Bj. hade varit hemma men åkt igen till årsmötet med flygklubben.
I kväll åt vi middag tillsammans - sen var det dags att leta fram bowlingkläderna - Bj. skall bowla med sina arbetskamrater. Sedan en sväng till hangaren och kolla att allt var okey inför morgondagens flygning.

Vår speed dating fortsatte alltså även denna kväll. Men vad var de jag ville berätta, undrar någon kanske.

 Jo, jag ville bara berätta att jag hittat deklarationsblanketten till vårt bolag. Att jag lagt den uppe på min arbetsbokhylla. Tänkte tacka för att han var så gullig och gick en extra sväng till skattebyrån under en lunch för att hämta en ny. Så bra, vi har nu en extra omgång, då jag hittade dem. De är väl bra?
Kanske jag berättar då vi sitter i planet över Ålandshav i morgon - för där kan han inte försvinna ut genom dörren. Hoppas jag???

Kommentarer

Pettas sa…
Haha....tror han håller sig på insidan, man får hoppas det...du om någon kan sjunga Volare imorgon!
ha en jättefin flygtur och glöm inte bort att berätta det där om deklarationsblanketterna:)

Vårkram!
Eivor sa…
Tack, tack,:) Vilken bra ide att sjunga volaré. Nostalgi.
Och deklarationsblanketten skall jag berätta om:)
vårkram till er ocksÅ!
Det låter som en variant av särboförhållande. Jag har inte hört något bra "-bo-namn" för det, men jag tror att det är avdragsgillt.
"aldrigsebo" "sällanbo" "hejdåbo".
Det kan också bädda för att ni får skriva in er i... (inte att förakta)
1000 meters klubben.
Eivor sa…
Hahaha hehe. Jag gillar "aldrigsebo". Ett mycket finurligt namn.
Du menade förstås 10 000 metersklubben - lite svårt då planet saknar toalett och inte är kommersiellt. Vi kvalar nog inte in denhärgången:)
Susy sa…
Hoppas verkligen att han höll sig i planet så ni kom säkert över pölen till storstaden!
Eivor sa…
tänk att han faktiskt höll sig inne i planet hela vägen över havet. både under fram- och tillbakaresan.