Nattjobb

Snart börjar det första viktiga förfallet av årets trädgård att inträffa. Det är då bergskörsbärsträdet fäller de rosa bladen. Min melankoli tuffar igång och jag känner för att lyssna till "Autum leavs". Det är min första tanke idag, men sen tittar jag på plommonträdet som snart är fyllt av vita blommor. Nej, men varför vara så vårdyster. Det är ju bara början på årets mest fantastisk tid.

Jag tvingar igång mig idag - dålig nattsömn. Men iväg till jobbet, sedan snabbt hem. I kväll skall jag recensera en dramatiserad musikföreställning på Ålands musikinstitut. Artikeln publiceras på lördagen och därför måste jag skriva allt färdigt under, senkvällen.

Men, men man skall inte sova bort sommarnatta...

Kommentarer

Kors! Hoppas det går bra!
Eivor sa…
Ja, de skall de nog. Jag stiga upp tidigare i morgonbitti:)