Tors hammare

Sommaren finns ännu ute i vår ö-värld. Turisterna hittar till vårt slott och speciellt tyska turister med husbilar  nedtyngda av medhavd färdkost. Men förstås även cyklister som inte störs så mycket av höstregnen ännu. Även om vi i bland överraskas av åska, skyfall och hagel som det ju gjorde förra veckan.
Även i ett stort stenhus kan man känna sig liten inför naturens dramatiska uppvisningar. Tor kan verkligen svinga sin hammare med kraft.

Förresten här en länk att titta på. Kolla fotografen Andreas Öhlund som fotat Staffan. Klicka dig fram till fashion och Staffan. Bilderna finns i papper i tidningen Cafe.

Kommentarer

Igår skrev jag ett höstinlägg i min blogg, eller kanske var det sensommar:)
Pettas sa…
Höstsommar är ett uttryck som blir allt vanligare:).
Hit kommer tyska husbilar och bunkrar bröd med jämna mellanrum. Kanske de har varit här innan de är där:)
Eivor sa…
Torp och konst; skall kolla ditt sensommarinlägg. Ha en bra dag.

Och Pettas: jag hoppas verkligen att de varit till Pettas innan och bunkrat. Det låter riktigt bra. Och nog tycker jag att vi haft fler tyska besökare denna augusti än tidigare år, tycker jag sådär "mellan tummen och pekfingret". ha en bra dag.