Höst

foto:Eivor Lindström
 

Oktoberrmånad är en färgsprakande tid. Men snart blir det mer grafiskt svart och vitt. Jag väntar därför med att kratta upp körsbärsträdets nedfallna blad och lägger i stället tiden på att inreda hemmet. Pyssla och må gott. Och så...föll jag för frestelsen att äta godis. Det som jag inte gjort på många månader. Det känns inte så bra då kinderna hettar och jag känner mig illamående. Jag har alltså ätit socker. Nu skall det dröja länge innan jag faller dit igen. Kanske till julen.

Kommentarer

Men OM hon inte har varit flitig med stickorna nu!! Snyggt! Tänker du kratta bort löven eller lämnar du dem åt maskarna att kalasa på?
Eivor sa…
Man tackar för de. Men de vackra bladen kommer jag nog att kratta i hop då de blivit alltför bruna och ruttna. Fast man vet ju aldrig: de kanske flyger iväg till någon granne innan.
Här är det höst.Vackra kuddar!