Fataburmor och trubadur

 Här inne i Borgstugan på Kastelholms slott var jag trubadur i nästan tre timmar idag. Rummet fyllt av folk som drack glögg och åt pepparkakor. Många barnfamiljer var där men och även äldre. Men de äldsta har nog svårt att ta sig dit då det är många trappor. På min repertoar fanns kända julsånger men även engelska ballader och kända svenska sånger med jul som tema. Även mer "vanliga" sånger fanns med förstås. Sjäv var jag klädd i fatuburmors underbara klänning och kände mig mer som att ingå i ett teaterspel där jag var någon annan. Det var en ny och bra känsla.Det var fullt med folk hela tiden och dröm om min förvåning då Bj. dök upp med Darwin. Han fick lov att vända då det ju inte lär lov att ta hunden med sig in i slottet. Men jag känner mig både nöjd och en aning mör efter dagens föreställning.
foto:Eivor Lindström
foto:Eivor Lindström








Kommentarer

Ååh vad vackert! Synd att det inte fanns en bild på dig och din klänning så skulle det ha varit ännu vackrare!
Eivor sa…
:) Hillevi i Norra Dalbo tog en bild på mig med mobilen. Hon lovade skicka på meilen. Säkert var det någon till som fotade.
Anonym sa…
Bra jpbbat. Jag vill också se klänningen!

Louise
Härligt. Vilken vacker plats att få sjunga på !
Eivor sa…
Visst Lindsta och fin akustik.
Louise. Tyvärr äger jag inte klänningen men hoppas att få använda den någongång igen.