Midsommarveranda




Smörgåstårta är bekvämt och gott att ha på midsommaraftonen då alla hade bråttom för att hinna till stångresningen som började kl 15.00.  Jag bytte by att besöka - det blev barndomsbyn , Vårdö by.

Den här tårtan är som syns en fisksmörgåstårta där både rök- och gravadlax, gravad sik samt räkor och ägg ingår. Som hölje och krämblandning hade jag cremefrace med lite grann majonnäs. Vindruvor är gott att klicka på och fint är det att sätta fram citronklyftor för den som önskar lite extra syrlig smak. Sen kan man som jag gjort här ytterligare dekorera med vinbärsblad.
Här skålar frun i huset för det lilla men god sällskapet på övreterassen på vår lantställe. Trots mannens något nedstämda min lovar jag att vi alla hade trevligt och gemytligt.

Kommentarer

Önskar man varit där! Jag kunde haft en solstol bredvid Bj.
Eivor sa…
vi var på Ekeberg och hämtade mor och i mitt inre så hörde och såg jag alla dessa fantastiska midsommaraftnar vi firat där. Det kändes lite sorglig.