Båthuset i Vårvik

På söndagen tog vi en snabb tur ned till Hullvik och betraktade brorsan Yngves byggprojekt. Visst var vi imponarade av allt jobb han lagt ned. Spännande kändes det att promenera ut på bryggan som löpte ut i vattnet. För mig blev det en helt ny vy och fotografera från. Uppe i trädungen syns sjöboden som han byggt. En bit från det röda båthuset finns en nyanlagd brygga med 5 sex platser. Yngve kallar området han köpt för Vårvik.
Ingrid syns i röda dyffeln och hennes man Nils intill. Två mysiga trevliga personer jag känt i över 30 år.
Här står Yngve vid sitt nätverk - kunde man kanske säga.  Till yrket en stuert  som jobbar på fraktfartyg som går på trader i Nordsjön och sydeuropa.

Kommentarer

Anonym sa…
Vilken rörande bild på brodern vår, den måste han få förstorad till sin jämna årsdag. Jag menar att som närstående så ser man mer i bilden än de utomstående.

Louise
Eivor sa…
Ja, jag tyckte också att den blev så fin. Jag skall lägga det bakom då han firar jämt.
Det händer saker i vårvintern. Det skall bli fint att fara dit just när våren kommer. Jag ser fram emot år 2013. Fina bilder förresten:)
Eivor sa…

Men nog hinner du en sväng ner ännu innan julen..Ja, brorsan poserade bra vid näten.